Nederland heeft een rijke geschiedenis. In de Romeinse tijd liep de Limes, de Romeinse rijksgrens van Katwijk via de oude Rijn langs Arnhem naar Duitsland. De Corbulo Stichting wil graag een bijdrage leveren aan het cultuurhistorische besef van de Romeinse periode, onder brede lagen van de bevolking. Ze wil een breed publiek kennis laten nemen van het leven in de Romeinse tijd in al zijn facetten. De stichting tracht dit te bereiken door deelname aan Romeinse levende geschiedenis festivals in binnen en buitenland, het ‘in kostuum’ bezoeken van scholen of bijvoorbeeld het verzorgen van lezingen. De Corbulo Stichting heeft een ruime ervaring met educatieve publiekspresentaties over de Romeinse tijd. Derhalve zijn wij ook in staat u te voorzien in allerhande Romeins getinte dienstverlening. U kunt hierbij denken aan advies bij het organiseren of programmeren van uw Romeins evenement, maar ook aan het leveren van kostuums, replica’s, en nog veel meer...

De Corbulo Stichting is in december 2009 opgericht door Wim van Broekhoven en Gerard Schotgerrits. Beide veteranen in het Romeins re-enactment met jarenlange ervaring in het verzorgen van publiekspresentaties in binnen en buitenland. De stichting is een voortvloeisel van de Levende Romeinse Geschiedenis Groep CORBVLO (die al 10 jaar actief is), welke nog steeds een van de belangrijkste activiteiten van De Corbulo Stichting is. Door het oprichten van een stichting hopen wij de educatie over de Romeinse tijd beter van dienst te zijn en meer continuïteit te garanderen.